Au pair i USA

publicerat i Au pair USA, vardagar;
Jag har drömt om att vara en au pair länge nu!! I flera år har jag tänkt på det men fyllde ju 18 nyligen så nu har jag tagit tag i detta. Har redan påbörjat min ansökan och ska på möte den 6 december i Växjö, då kommer det befinna sig en föredetta au pair där och berätta om bland annat sin upplevelse i USA. Efter mötet har man en personlig intervju där intervjun delvis är på engelska. Jag ska nämligen till USA och vara au pair där i ett år efter jag tagit studenten, har tänkt att åka nångång efter sommaren och jag kommer att åka med Cultural Care.
 
Jag kommer få upptäcka USA som au pair och det kommer bli så jävla nice!!! Nu gäller det bara att fixa allt innan, t.ex. körkort hahah men hade inte så mycket motivation till det förut men nu känner jag verkligen att jag vill ta det så fort som möjligt, så får sätta igång med det nu! Har ju redan övningskört förut, innan sommaren så övningskörde jag en del men sen under sommaren så sket det sig, jobbade och reste så mycket då.
 
Att jobba som au pair innebär mer än bara barnpassning. Man kommer få en mängd andra erfarenheter. Det är ett väldigt stort ansvar, t.ex. ansvar över barnens dagliga liv, både vad gäller skolgång, fritidsaktiviteter, välmående och att de befinner sig i en säker miljö. Att bo i ett annat land ger dig stora möjligheter att förbättra engelskan. Man blir mer kreativ genom att leka med barnen och hitta på en massa saker med dem. Man blir även mer självständig, att åka till ett annat land och stå på egna ben gör dig starkare och självständigare som människa.
 
Detta ska bli så kul, är verkligen taggad! Jag kommer få bo hos en värdfamilj och ta hand om deras barn. Sedan kommer jag även få testa på hur det är att gå på ett amerikanskt collage. Min engelska kommer ju definitvt förbättras eftersom jag kommer få höra, läsa och prata engelska dagligen. Jag kommer såklart att fortsätta blogga under året jag är där, jag vill också att ni ska kunna ta del av USA juuu. Det har alltid varit min dröm att resa till USA och nu ska jag äntligen få göra det! :)
 


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ronja&rakel:

Verkar verkligen jätte roligt, hoppas det blir bra och du får det super duper skoj :D

Svar: Tack så mycket!! :)
Jennie

2:a kommentar, skriven , av Sandra:

Superfina bilder!! Lycka till :)

Svar: Tack så jättemycket!! :)
Jennie

Kommentera inlägget här :