Idag flyttar vi in!

publicerat i Au pair USA, vardagar;

Vi har ju bott på hotell ett tag nu och så har vi bott i pappans hus också men idag flyttat vi äntligen in!! Så jag och Theo är i pappans hus och tar det lugnt, han är lite förkyld så han är ledig från skolan och är med mig hela dagen. Vi ska vara här i några timmar och sedan ska vi tillbaka till huset. De håller på att packa upp allt nu. Juste! Har klippt mig och färgat håret också! Såhär blev resultatet:

Charleston

Jag bloggade häromdan men inlägget måste ha försvunnit. Jag har iallafall flyttat till Charleston nu, vi har bott på hotell sen i lördags, men nu är jag hos värdpappan med barnen och ska stanna här tills på fredag. I söndags var vi ute och utforskade ön, superfint här! Vi kollade in deras skolor, parker osv. Sedan åt vi mexikansk lunch och efter det tog jag bara det lugnt på hotellrummet, gymmade en stund också, superskönt! Ska skaffa mig ett gymkort nu när jag har bosatt mig för en längre period.

Igår hämtade jag pojkarna och sedan lekte vi i parken en stund. Därefter hämtade mamman oss och vi åkte och kollade in vårt nya hus. Jättemysigt! Sedan åt vi lunch på en restaurang som låg bredvid hotellet, grillad lax med potatis och sparris. Idag hämtade jag bara Theo och så åkte vi till deras pappas hus. Vi bor här nu för att mamman är iväg på jobbresa men på fredag ska vi tillbaka till hotellet. Vi flyttar in om en vecka. Ligger i sängen just nu och kollar på film, var och kollade in stranden innan, Folly beach. Där Dear John spelades in, så fint!! Det blev ett ganska långt inlägg men har glömt bort bloggen så det får bli såhär.

Glömt bloggen!

publicerat i Au pair USA, vardagar;

Oj har helt och hållet glömt bort bloggen totalt. Men förra helgen var jag i Dallas och träffade äntligen Pernilla och Amanda igen, skitkul!!! Träffade även Sanna, Bea, Janina, Petronella och Felicia, supersnälla tjejer! Vi shoppade en massor, åt massa god mat och festade en kväll. Hade en toppenhelg. När jag kom hem på söndagen så gick jag och la mig direkt.

Har jobbat hela veckan, har jobbat massa extra för mamman har varit och jobbat i Californien och Texas. Så det har varit en lång vecka. Skulle ju egentligen ha flyttat nu i helgen men eftersom att det är en stor storm där borta så flyttar vi nästa helg istället.

Igår slutade jag 14, så då kom Hanna hit och vi åkte till Boulder för att se staden. Jättemysig stad! Vi åt middag där och gick runt lite. Sedan åkte vi in till Denver och åt efterrätt, chocolate chip cookie dough cheesecake! Därefter träffade vi några kompisar och åkte hem runt 12. Idag ska jag ut på hike med några killkompisar och ikväll ska jag och Hanna ut på klubb. Sedan sover Hanna hos mig. Förlåt för den dåliga uppdateringen men har haft fullt upp denna veckan!