Charleston

publicerat i Au pair USA, vardagar;

Jag bloggade häromdan men inlägget måste ha försvunnit. Jag har iallafall flyttat till Charleston nu, vi har bott på hotell sen i lördags, men nu är jag hos värdpappan med barnen och ska stanna här tills på fredag. I söndags var vi ute och utforskade ön, superfint här! Vi kollade in deras skolor, parker osv. Sedan åt vi mexikansk lunch och efter det tog jag bara det lugnt på hotellrummet, gymmade en stund också, superskönt! Ska skaffa mig ett gymkort nu när jag har bosatt mig för en längre period.

 

Igår hämtade jag pojkarna och sedan lekte vi i parken en stund. Därefter hämtade mamman oss och vi åkte och kollade in vårt nya hus. Jättemysigt! Sedan åt vi lunch på en restaurang som låg bredvid hotellet, grillad lax med potatis och sparris. Idag hämtade jag bara Theo och så åkte vi till deras pappas hus. Vi bor här nu för att mamman är iväg på jobbresa men på fredag ska vi tillbaka till hotellet. Vi flyttar in om en vecka. Ligger i sängen just nu och kollar på film, var och kollade in stranden innan, Folly beach. Där Dear John spelades in, så fint!! Det blev ett ganska långt inlägg men har glömt bort bloggen så det får bli såhär.

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lisa:

Var du tvungen att ha tidigare erfarenhet utöver att ha tagit hand om släktingar för att få bli au pair? Alltså t ex att du måste ha jobbat på dagis etc.

Svar: Ja du måste ha tidigare erfarenheter utöver dina släktingar, det behöver inte vara dagis, det kan vara tagit hand om din mammas kompis barn till exempel!
Jennie

Kommentera inlägget här :