Stockholm

publicerat i vardagar;
Hej!! Har varit i Stockholm i 3 dagar nu med klassen och den andra samhällsklassen. Har verkligen haft skitkul, på tisdagen när vi kom dit så åkte vi direkt till vandrarhemmet och lämnade våra saker. Sedan var vi och åt på Kaknästornet på våning 28, jättefin utsikt!! Sen var vi på studiebesök på SVT, fick besöka massa studios osv, det var faktiskt intressant. Efter det så fick vi ledig tid, så då var vi med några kompisar i Sthlm och sedan åt vi på Max.

På onsdagen vaknade vi tidigt. Vid 09:00 så skulle vi gå på stadsvandring runt den ön vi bodde på, Skeppsholmen. Det var dock skittråkigt. Efter det åkte vi vidare till Fryshuset och därefter fick vi ledig tid och då shoppade vi mest och stressåt på donken. Haha vi la nog mest tid på shopping och mindre tid på mat, blev en massa shopping iallafall! Sedan var vi lite sena och då fick vi springa till vårt nästa studiebesök som var på Hallwylska, det var typ något museum, inte så kul.. På kvällen så var vi på Dramaten och kollade en teater, alltså fattade ingenting hahah det var så jävla konstigt! Sedan satte vi oss på Max och åt, bara en massa skräpmat varje dag hahah har sån ångest nu.

Idag var det också tidig uppstigning. Vi packade ihop våra saker och städade rummet. Sedan åkte vi vidare mot Statistiska centralbyrån och lyssnade på massa om statistik. Efter det fick vi lite ledig tid och då blev det ännu mer shopping! Köpte 2 par jeans, 3 tröjor, 1 jacka, 1 halsduk, mascara och lösögonfransar. Blev en hel del shopping haha men man får passa på nu när man är i huvudstaden! Efter shoppingen fick vi springa till riksdagen där nästa studiebesök var, vi sprang hela tiden hahaha för vi kunde aldrig hålla koll på tiden. Sen var det hemfärd vid 16! Så nu sitter jag i bussen påväg hem, ungefär 1 timme kvar :) Har iallafall haft ett par jätteroliga dagar i Estocolmo!