Flygvärdinna

publicerat i vardagar;
Hej på er!! Oj vad mycket det har hänt på sistone. Det är nämligen så att jag ska flytta till.... STOCKHOLM!!! För två veckor sen så fick jag ett ryck och bestämde mig för att söka in till flygvärdinna. Har drömt om att bli flygvärdinna sen jag var liten. Har tänkt på det från och till under några år och så tänkte jag "varför inte söka inom Sverige med?". För jag sökte till London och Dubai med. Så jag sökte till Stockholm, Arlanda på SAS. De svarade mig ganska snabbt. Så skickade in detta på en lördag och de svarade redan mig på måndagen. Först och främst gick jag vidare till nästa steg i ansökningsprocessen, vilket var att man skulle göra några tester online. Bland annat ordkunskap, läsförståelse, matte osv. 


Dagen efter jag hade gjort det så kom det ett mail om att jag blev inbjuden till en intervju i Stockholm. Hade en vecka på mig att förbereda mig och fixa massa papper jag skulle ha med mig. Så i måndags åkte jag upp till Stockholm och sov där hos bästa Nhi, hade inte min intervju förrän på tisdagen. Intervjun eller dagen började vid 09:00. Vi var en grupp på 8 personer och vi började med att presentera oss själva, varför vi hade sökt tjänsten och berättade om en bra teamwork upplevelse, allt detta på engelska. Det gick superbra tyckte jag! Därefter blev vi indelade i två grupper, vi fick ett scenario var som vi skulle diskutera, lösa och sedan presentera framför den andra gruppen. Gick också bra! Efter det berättade dom lite om SAS och tjänsten. Därefter började de med våra personliga intervjuer. Och jag var först ut!!! Lite nervös var man ju men tyckte det gick jättebra! Men ville inte hoppas för mycket. Man fick gå hem efter sin intervju, så jag åkte till Mall of Scandinavia, åt god mat och kollade lite i affärer, sen åkte jag hem samma kväll. De sa att vi skulle få besked inom 3-4 veckor om vi kom in på januari kursen eller att vi skulle få besked inom en vecka om vi kom in på november kursen. 


Så dagen efter intervjun var jag på gymmet efter jobbet. Hade precis satt mig på cykeln, började kolla min mail eftersom jag såg att jag hade fått två notiser. Där ser jag ett mail från SAS!!! Där det står "Vi har härmed nöjet att gratulera dig till att ha blivit antagen till kursen som börjar 30 november. Grattis!". Blev så himla glad!!! Hamnade i chock med hahaha. Men är verkligen så glad över detta, ska bli så kul att flytta upp till Stockholm. Alltid varit min dröm att bo i en storstad, älskar ju storstäder!! Så nu har jag haft fullt upp med att sälja möbler, boka läkartid, boka uniformsprovning, hitta lägenhet/rum i Stockholm. Hittade ett rum igår som jag kunde hyra i Kista, kommer bli så kul!! Snart är allt fixat och det känns jätteskönt. Flyttar i november!! Så den 30 november börjar min kurs som kommer vara i 6 veckor, varav 3 av de veckorna är flygträning. Efter det börjar jag jobba.Spännandeeee!

        (null)

Kommentera inlägget här :